måndag 20 oktober 2008

Allt eller inget




Jag är så impad av alla tjejer i Landsbro IF, här kommer ni som nykomligar i tvåan & fullständigt kickar ass. Slår till&med topplagen! När någon föll bort & man trodde att det inte skulle gå att ersätta så kliver någon annan bara in & gör jobbet, ni är så jävla bra helt enkelt. Det var nog inte många utanför hålan Landsbro som trodde på er men så kul att ni visade vår lilla kommun vilka som är bäst! : )
Sen vill jag tacka alla tjejer i b-laget, ni är ju helt otroliga. Fixar uppflyttning, vi hade det i egna händer men sumpade det big time den där borta matchen. Så kul att se att ni har det extra som krävs, den där glöden, som jag tyvärr tappat.
Önskar att jag hade haft lite mer vilja & lagmoral men fotbollen har dött helt i mitt hjärta, tyvärr.
Jag har iallafall alla fina minnen! Alla cuper med flicklaget, så roligt vi alltid hade även om det inte alltid var fotboll det handlade om. När vi vann serien, särskillt det året vi hade en målskillnad på typ 104-6. Det var samma år som jag började spela i damlaget. Sen var det slut på att bara ha skoj, nu var det a-lag som gällde. Helt plötsligt var jag tvungen att vara lite bättre än jag var, lite större(äldre). Vilket inte var lätt för mig, tidernas största fjortis (som ni alla vet har jag inte vuxit i från fjortisstadiet än, 19 snart 20 år gammal). Inte för att det gav någon rätten att behandla mig på det sättet.
Sen började femton minuters resorna till landsbro. Jag vet inte hur mitt liv hade sett ut om jag inte bytt klubb. Vad hade jag gjort utan Fillie, Hanna, Chris? Mitt liv hade varit helt annorlunda. Jag kan inte tänka mig att det kunnde varit bättre utan dom! Jag har trivts enormt bra i LIF. Visst har jag klagat på endel men så är det ju, det finns ingen som är perfekt. Det är tråkigt att jag inte är tillräckligt bra för att spela i a-laget, jag tror det är mycket det som tog bort glädjen med fotbollen. När jag gör något vad det än är så gör jag det till hundra procent, jag går in med hela mitt hjärta & när det blir så som i LIF, att jag inte är good enough då kan jag inte ge något alls.
Allt eller inget. Min livsfilosofi! ; )

Grattis LIF!
Ses på årsfesten


/ Divina J

Inga kommentarer: